Ponad pół tysiąca konsumentów złożyło skargi na działanie IdeaBank S.A. wskazując, że Bank świadomie wprowadzał ich w błąd składając oferty nabycia obligacji korporacyjnych.
Konsumenci zostali wprowadzeni w błąd przez IdeaBank S.A. podczas oferowania obligacji GetBack – orzekła Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w decyzji częściowej z dnia 1 sierpnia 2019 r. Taka decyzja otwiera pokrzywdzonym konsumentom drogę do występowania przeciwko Bankowi z pozwami o zapłatę.
Chyba każda osoba słyszała o problemach spółki windykacyjnej GetBackS.A.
Organy ścigania dokonały zatrzymań osób związanych ze spółką oraz podmiotami powiązanymi w związku z prowadzonymi postępowaniami, Spółka w opublikowanych sprawozdaniach finansowych wykazywała miliardowe straty, a wiele osób które zainwestowały swoje oszczędności może nie być w stanie odzyskać pieniędzy nie mówiąc już o zyskach jakie mieli otrzymać z tytułu nabycia obligacji.
Ponad pół tysiąca konsumentów złożyło skargi na działanie IdeaBank S.A. wskazując, że Bank świadomie wprowadzał ich w błąd składając oferty nabycia obligacji korporacyjnych. W swoich skargach konsumenci wskazywali, że Bank zapewniał ich o gwarancji zysku, bezpieczeństwa, ekskluzywnego charakteru i czasowej dostępności produktu.
Każdy konsument, który poniósł szkodę w związku z zaoferowaniem mu obligacji GetBack S.A. przez IdeaBank S.A. może wystąpić przeciwko Bankowi z określonymi żądaniami.